Endometriosis

Bildad år 2022
Verksamhetsår börjar (MMDD) 0125
Riksorganisation
Verksamhet Folkbildning, Föreläsningar, Handikappfrågor, Hjälpverksamhet, Stödverksamhet, Utbildning
Kort beskrivning Endometriosis Sverige en ideell organisation som är dedikerad till att öka medvetenheten, tillhandahålla pålitlig och transparent information, utbildning och stöd. Med vår styrelse som består av uppskattade proffs och individer med en levd erfarenhet av endometrios, är vi unikt positionerade för att åstadkomma meningsfull förändring.

välgörenhetsorganisation

Endometriosis är en endometrios, interkulturell- och funktionsnedsättningorgenastion med ändamål att sprida kunskap och information om sjukdomen endometrios, gemenskap och tillsammans säga hejdå till ensamheten med funktionsnedsättning som begränsat mycket av en liv, vi vill vägleda och stötta medlemmar och utomstående samt stödja barn, ungdomar och kvinnor, livmoder bärare som drabbats av sjukdomen samt att fånga upp de med symtom i rätt tid.

Ideela föreningen ska Endometriosis ska aktivt arbeta för att informera olika beslutsfattare om endometrios/kronisk sjuka och dess effekter samt påtala åtgärder för att underlätta livet för de som kämpar med sjukdomen.

Endometriosis Föreningen är politiskt, fackligt och religiöst obunden
Logga in

Logga in för att se alla uppgifter om din förening.

Frågor eller synpunkter - kontakta Idrott och Fritid på 0121-186 25.

FRI Webb-Förening
FRI® är ett av Idavall Data AB registrerat varumärke.
Tillgänglighetsredogörelse
v 5.2.28